Good Food #1

zondag, maart 22, 2015

Super, super lekker en ook nog eens hartstikke gezond! Je zult nu wel denken "wat is dat voor groene brei?" Nou, dit is de enige echte courgettesoep, speciaal gemaakt door mijn vader. In het begin moest ik er niks van hebben maar na een hap was ik al meteen verkocht.

Je ziet het steeds vaker, iedereen is gezond bezig. Dus ik dacht, laat ik eens een lekker en gezond recept met jullie delen wat ook nog eens makkelijk te maken is!

Mijn vader is echt soep verslaafd en staat regelmatig in de keuken een nieuw soepje te maken. Toen ik hoorde dat hij een courgettesoep aan het maken was, stond ik niet echt te springen. Maar het is echt lekker! Wij eten het vooral in de winter of herfst met de koude dagen maar het is ook een prima lente soepje voor als het wat warmer buiten is.

Het recept:

1 courgette
1 ui of halve prei
1 aardappel
1 bouillon blokje
 peper
 basilicum

Snijd de groente in kleine blokjes. Laat het een kwartiertje zachtjes koken in de bouillon. Maak de soep fijn met een staafmixer en voeg naar smaak peper toe. Garneer het daarna met wat basilicum. 



Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden!

You Might Also Like

2 reacties